Translate

maandag 17 maart 2014

Haagbeuk var. 'Mission Impossible' - update 17.03.2014

Mijn 'onmogelijke' Haagbeuk, ofwel Carpinus Betulus var. 'mission impossible'. Reeds enkele keren over geblogt (zoek op Haagbeuk).

Update 17.03.2014

De onmogelijkerd heb ik voor de gelegenheid gefotografeerd tegen de achtergrond van een ons 'under construction' terras en achterbouw. Past wel bij elkaar...

Toch ergens een leuk gevoel om zo'n lelijkerd bij te houden. Hij kan me dan lekker vaak op de zenuwen werken, en als de bonsaifrustraties hoog zitten kan ik er alles op kwijt, van frezen tot wortels enten toe ! Een echte haat-liefde verhouding, al is het toch écht een Mission Impossible om hier op afzienbare tijd een mooie boom van te maken, die 'klopt'. Hij komt uit een oude haag, sinds 2012, en wat ik er al allemaal mee uitgestoken heb, schandalig ! Hij verdient het om te leven alleen al. Dit jaar hoop ik gewoon dat de wortel-enten eraf kunnen (nazomer?), en dat ik de takken voor de loofpartij rechts wat wijder en lager krijg. Het grootste breekpunt is echter de opengespleten stam, door dat te onzorgvuldig te doen is hij tot boven gebarsten. Hij kan bij wijze van spreken plots uiteenvallen.

Die eigenaardige takken die vanuit de basis omhoog gaan, zijn wortel-enten, één vooraan één achteraan, dwars door de open stam geboord en dus komen ze langs weerszijden tevoorschijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten