Translate

zaterdag 31 augustus 2013

Bonsai Perzikboom - uitplanten marcot

Vandaag de marcot op mijn perzikboom afgesnoeid en uitgeplant in vollegrond.
In mei heb ik het perzikboompje in mijn voortuin gemarcotteerd. Twee weken terug had ik al eens een blik geworpen op het zaakje door het potje met substraat voorzichtig te openen; er bleken al veel nieuwe wortels gevormd te zijn. Als substraat gebruikte ik cocosaarde.

Bij het uitplanten heb ik de wortels en het substraat niet losgemaakt; gewoon in zijn geheel in een ruime kuil uitgeplant, en de aandrukaarde is een mengeling van de tuingrond (leem) met cocosaarde. Een bamboestok ernaast als ondersteuning, om tot en met het eerste groeiseizoen voldoende steun te geven, totdat er genoeg stevige wortels zijn om de boom stabiel te houden.
Er is slechts 1 tak teruggesnoeid.
Daarna ruim watergegeven en nu is het afwachten of hij goed de winter in gaat, en uitkijken naar volgende lente. Het boompje mag meerdere jaren nog in vollegrond blijven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten