Translate

woensdag 17 juli 2013

Bonsai Malus - update 17.07.2013

Update 17.07.2013 van mijn Malus (Halliana).

De nieuwe uitgroei is zeer laat op gang gekomen; begin juni pas, nadat er aanvankelijk slechts enkele nieuwe bladeren tevoorschijn gekomen waren begin deze lente. Ik heb dit boompje sinds vorig jaar en heb het zeer sterk teruggesnoeid en uitgefreesd. Daarom laat ik de nieuwe scheuten langer dan normaal uitgroeien, ik moet de hele takstructuur namelijk opnieuw opbouwen. De nieuwe basistakken moeten eerste voldoende verdikken voor ik ze terugsnoeid. Andere scheutjes zullen die minder noodzakelijk zijn voor de finale look zullen evt wel gesnoeid worden. Een voorzichtige bedrading gebeurt wellicht wel nog, in augustus. Het zal dan eerder zijn om de toekomstige richting van de basistakken wat te zetten, géén finale of fijne bedrading dus.

De 'oranje' geplekte stamdelen zijn gewoon de afgestorven delen waarvan ik de ingedroogde bast wat weggehaald hebt. Nog wat bij te werken dit jaar, ofwel volgend jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten