Translate

donderdag 6 juni 2013

Bonsai Veldesdoorn #2 - update 06.06.2013

06.06.2013 - update van mijn Veldesdoorn (acer campestre) #2.
Deze heb ik sinds late najaar 2012. Het was een heel warrige wild uitgegroeide startplant die eigenlijk al te lang verwaarloosd in pot stond. Daardoor zijn de takken bovenaan te lang blijven uitgroeien en is er een niet ideaal dikteverloop in de stam ontstaan (verdikkingen aan de knooppunten waar meerdere dikke takaanzettten staan/stonden). De stam is op een bepaalde plaats bovenaan iets dikker dan hij onderaan is. Meestal stoort dat visueel. Ik probeer het bij dit boompje niet al te erg te laten opvallen door er een nogal ruige look aan te geven; hoekige stoere takken, het mag wat ruiger. Doet me een beetje denken aan de look van een wat knoestige verwaarloosde knotboom die terug is uitgeschoten.

Duidelijk nog een zeer lange weg te gaan, maar met een veldesdoorn (één van mijn lievelingsbomen) is dat een ongelooflijk deugddoend project. Mag eigenlijk niet ontbreken in een collectie van een bonsailiefhebber die graag inheemse bomen heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten