Translate

dinsdag 27 maart 2012

Bonsai Meidoorn #1 - update 2

Ik blijf dit jaar af en toe wel wat foto's posten van deze (en andere ook natuurlijk) omdat hij toch een zeer ingrijpende herstijling ondergaan heeft en het misschien leuk is om dit te delen met de lezers van mijn blog.
Ondertussen heeft hij nog een extra 2 lagen bleekmiddel/houtbeschermmiddel gekregen. Dat volstaat, witter mag niet, ik reken erop dat hij na verloop van tijd terug een toontje grijzer wordt ook.

Ben blij, en ook wel wat verrast, dat de knoppen alvast allemaal opengegaan zijn na de toch drastische behandeling met serieus wat freeswerk en verpotten tegelijk. Hopelijk blijft hij het doen zoals nu, en kan ik binnenkort nog foto's posten van de eerste lente uitgroei.

De top, die valt nog op uiteraard, veel te licht en die moet dus prioriteit worden dit jaar. Verdikken door de scheuten lang te laten uitgroeien en laat terug te snoeien. Ik hoop er door bedrading wel wat meer vorm in te steken al, wellicht ergens in de zomer. Voor de duidelijkheid, daar in de top na die onderste scheut rechts, zit links ook een knop klaar om uit te breken (net zichtbaar), die is wel absoluut noodzakelijk om links evenwicht te brengen in de top.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten